שיחה מטלטלת: מתמודדת עם דיכאון קליני חושפת מ"עומקא דליבא"

אבי יעקב No Comments on שיחה מטלטלת: מתמודדת עם דיכאון קליני חושפת מ"עומקא דליבא"

אפרת ברזל שוחחה עם ידידה, המתמודדת עם דיכאון קליני מעל 40 שנה. על ילדותה והימים בהם לא הייתה מודעות לבעיות רגשיות, על חוויות היום יום וההתמודדות ועל ההצלחה לנהל חיים | "עומקא דליבא" – האזינו לשיחה המטלטלת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתוכנית "עומקא דליבא" שוחחה אפרת ברזל עם ידידה, המתמודדות זה ארבעים ושתיים שנה עם דיכאון קליני, שהסכימה באומץ רב לחשוף את חוויותיה היום יומיות ולשוחח על הילדות, ההתמודדות ועל ההצלחה לנהל חיים תקינים למרות הכל.

ידידה סיפרה כי היא מתמודדת עם הדיכאון מאז גיל 10, אך אובחנה רק בגיל 30. כיום היא בת 52, נשואה ואם לשבעה וסבתא לנכדים. "אני חווה את הדיכאון כל הזמן, אפילו הבוקר הזה", סיפרה ידידה. "זה דיכאון שהוא מאוד עמוק, הוא דורש טיפול ולא קל להתאים לו טיפול תרופתי".

"גדלתי בבית הרוס, הורים מאוד טובים אבל עם הרבה קשיים. בתור ילדה הסתובבתי כמו שתי ילדות, כלפי חוץ הכל בסדר, אפילו תלמידה מצטיינת, אך בתוכי היה הרבה כאוס, מצב רוח מאוד ירוד ומחשבות על מוות".

"אני מדברת על לפני יותר מ-40 שנה, לא קיבלתי שום טיפול. הציונים שלי היו טובים אז מבחינת הסביבה הכל בסדר לכאורה. בגיל 14-15 אני זוכרת מחשבות אובדניות אבל עדיין היה פער בין התפקוד החיצוני לבין ההרגשה הפנימית.

"הנושא הזה של טיפול רגשי היום הרבה היותר מפותח. פעם זה היה מאוד חסר, השפה הרגשית הייתה פחות מפותחת. לא דיברנו על רגשות".

האזינו לשיחה המטלטלת:



0 תגובות